19 mars 2012

Guten nacht



Snart missinassen och jag borde väl sova så här dags. Men av erfarenhet vet jag att det kommer bli svårt, har sovit hela dagen. Måste invänta tröttheten, få se när eller om den kommer smygande.

Eftersom jag inte varit utanför dörren och inhandlat någon föda tills idag så fick jag improvisera och leta med ljus och lykta i kyl och frysar. Och bingo!
Hittade ett välpaketerat paket köttfärs som jag slängde ihop en köttfärssås av.
Gjorde en specialare i en egen kastrull till mig. Först vägde jag upp en klick köttfärs och sen blandade i färska champinjoner, morötter och purjo. (Ni vet Rolf diggar inte champinjoner.)
Och till sist min kokta spaghetti. Blev en portion som hette duga, och endast 10 PP.
Men skulle jag orka? Svaret är givetvis nej. Jag kräver inte direkt matportioner som en ungersk kulstöterska.


  Bilden är missvisande, ser vråläckligt ut men det var det inte, bara fasen så mättande!
Broccolin var inte bara grön utan väldigt krispig också.

Till sist en nytagen bild på en kille ni känner igen vid det här laget. Gustav satt på sin tron idag och spanade ut över ägorna.
Visst är han väl världens sötade lilla prins?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar