28 mars 2012

HEJA!



Vaknade till takdropp, som tur var så var det ute det droppade och inte inne. Omslag i vädret minsann, från solsken till regn. Gör mig inget alls sover om möjligt ännu bättre när det är mulet och regnar.

 Nattens arbete då? Ja, vad säger man, det är inte direkt så att jag springer rumpan av mig. Jag finns till och räcker till för alla åtta hela natten. Trygghet är viktigt på demensenheter.
Börjar vänja mig nu med dom lugna nätterna och har konstaterat att så här ska det se ut nattetid med bemanning på alla äldreboenden.
Ska inte tjata hål i huvudet på er...men ni vet att jag stortrivs va?

I kväll ska jag hämta upp min nyfunna kollega Johanna på Finnstastigen, hon jobbar också och självklart får hon åka svart racerbil med mig i stället för det trista, fula och skakiga pendeltåget.

Är dock lite ledsen över att jag missar den stora spännande finalen i Sveriges Mästerkock.
Men såklart hoppas jag att mina sötnosar sover mellan 00-01 i natt då reprisen är.


Emilie kommer få en härlig kväll. Hon och alla tjejkompisar ska se programmet hemma hos självaste finalisten själv.  Undrar hur hennes pokerface är? Kommer hon kunna hålla sig, finalen är ju inspelad sen länge.
Hur som helst så är det en grym prestation hon utövat och för mig är hon klart bäst oavsett hur resultatet blir ikväll!

Själv ska jag strax också agera mästerkock, idag flyger pastafjärilarna in i Pettssonska. En krämig biffpasta hittad på min favoritblogg.
Ser väldigt gott ut men jag vet vad Rolf kommer säga: "Vad är det här, fanns det inga makaroner"
Nej, det är strejk på makaroniborrarfabriken, ät eller låt bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar