27 mars 2012

Plingplongdroskan




Tjolahejsan!

Dagens tredje kopp kaffe slank precis ner.  Kom hem från Erika för en stund sen. Gjorde en utryckning till min influensasjuka lilla favorit.
Stannade till vid Blackeberg Centrum och handlade. Kom ut från Apoteket med en stor grön påse innehållandes diverse febernedsättande preparat, migränmedicin och halstabletter.
På Hemköp blev det en röd kasse med diverse lättdruckna soppor, lite godis, glass  och några bappelsiner.
Jag vill ju inte att hon ligger där i sin lilla pyttelägenhet ensam, ledsen, utsvulten och dessutom sjuk. Nej, det går inte!
 Stannade bara en stund, rädd för smittorisken. Vägrar bli sjuk igen!

I går blev jag sur, sur de luxe till och med.  Åkte tidigare till jobbet för att kvista in på Stadium i Ikeahuset. Är ute efter lika rosa, fina Reebok Easytonepuppor som Emilie har. Dom som enligt reklamen ska ge en fast och fin bakdel, fast det kanske inte funkar om man har en bakdel stor som en världsdel.
Det är kalaspriser just nu och dom kostar bara 500:-.
Blev riktigt grinig när det lilla butiksbiträdet sa att dom citat: "Lagt undan dom för dagen, dom hade sålt sin kvot och får inte sälja flera förrens i morgon"
Vi sålde 400 par i lördags då skulle du vart här!. Mmm, men det var jag inte. Pucko!

Stannade till nu på väg hem från Erika, naturligtvis var dom rosa slut i min storlek. Piss också!
Dags att börja med maten, idag blir det en klassiker. Broccoligratängoch lite stekt kassler.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar