3 mars 2012

Plastbaljemässa med lukt av kattpiss!



Idag har vi varit på utflykt lille Rolf och jag!  Vi började med en rask promenad till Bro pendeltågsstation där vi missade tåget med ca 1 jävla minut!
Bara att sätta sig med näsan i solen och vänta i en halvtimme.  Stationen gapade öde, inte ett endaste  mongo mer än vi syntes till!



Rolf visade vad han hade i den medhavda Mulleryggsäcken. Kände mig trygg, där fanns både batterier, plåster, tandkräm, skokräm, Tradolan, halstabletter, solglasögon, Repair, laddare till mobil och Ipad, blyerstpenna, kopia på röntgenbild av höger knä, Zyx, kirurgtejp, parfym, glasögonservett från Gekås, Alvedon, kallelse till Danderyds Sjukhus, sked, gaffel, kniv, lattesked, smörkniv, nässpray, brev från Bauhaus, tillstånds-bok för svetsning, sim-kort och pappersnäsdukar.
Han är som en scout, alltid redo! Och jag mindre chockad..... 



Framme på Älvsjö station vid 12.30 och en snabb rusch i nedförsbacke så var vi framme.
Det var inte mycket folk, och dom folk som var där gick mest i vägen.
Vi tittade på många båtar, bara plastbaljor. Fina? Jovisst! Men vars var träbåtarna?


 Var tvungna att stärka oss med lite mackor, kaffe och öl för att orka......268;- dyrt!
Min baguette var så stor att mina dagliga PP inte kommer att räcka till middagen ikväll. Men som tur är har jag både bonus och aktivitetsPP.  Så det ordnar sig nog ändå.


 Här ombord på en norsk båt, den var trevlig!


Min favorit! En amerikansk Miami Vice-båt, tänk er jag och Don Johnson med hår som fladdrar i vinden i Miami. Fast Rolf tyckte det skulle räcka med att åka till Sigtuna och köpa glass i den.

Snart så kände vi igen en välbekant doft, luktade underbart......lukten av tjära!
Nu var nog inte träbåtarna långt borta!
Fanns ett par stycken, en jättevikingabåt och en 100 år gammal segelbåt. Båda så stora att dom inte fick rum i min lilla digitalkamera. Men sniffa gjorde vi!

Efter tre timmar var vi nöjda, vi tog alla våra broschyrer och snodda gratispennor och gick mot tåget.
Hann precis med ett fullproppat pendeltåg. Stämningen var hög och hemtrevlig.
Två stycken män snarkade hela vägen, kände mig hemma.

Nu ska jag umgås med mina finaste och sen blir det förhöjt blodtryck ett par timmar under Andra Chansen.
Jag ber till högre makter att inte bananjäveln går vidare till Globen.
Eller varför inte förresten. Låt Sean Banan, Thorsten Flinck vinna i kväll så är alla dårar samlade i finalen (utom Danny och Loreen såklart, dom är inga dårar)

3 kommentarer:

  1. Skojar du med oss nu??? eller hade Roffe allt det där i sin rygga??? Jamen jag tyckte ju att Flinck inte var så illa, ha ha./Åsa

    SvaraRadera
  2. Det är alldeles sant, jag skojar inte!

    SvaraRadera
  3. Och jag tycker att jag brukar släpa runt på mycket bra att ha saker... Inser nu att jag ligger i lä. Helt vindstilla faktiskt! Rolf tar "släpa runt på bra att ha saker (och en del mindre bra att ha saker) priset"! Och priset är *trumvirvel* en vedeldad brödrost! Hämtas i Uppsala. :)

    SvaraRadera