18 mars 2012

Familjen Pettssons söndagsmiddag



Söndagar i Pettssonska betyder samling av hela familjen. Idag utan söta Jogge som befinner sig 70 mil norrut med Micke för att utöva vinteraktivitet, helt frivilligt! Galna ungdomar!

Rolf snitsade till en god grillmiddag. Såklart med en liten förrätt i räktema som jag avstod.
Satsade hela krutet på varmrätten grillad fläskkarré, klyftpotatis, miniklick bea och sallad.
Grillat är gott!

Trots detta så hade jag en del PP kvar och var tvungen att proppa i mig halva förpackningen av dessa gratisbollar som vi fick på Melodifestivalen förra lördagen.


 Fyra, små söta lagom stor bollar. Hela förpackningen kostar 7 PP, men för mig räckte det med att trycka i mig två. Bra gjort av Delicato att tillverka små minisar till oss fetknoppar!


Efter middagen så gick Herr Ben Rangel och Emilie ut på promenad. Jag hängde inte med eftersom jag strax ska återvända till jobbet.
 Han ser verkligen tanig ut nu Rolf. De senaste inköpet av Dressmanjeans hänger och fladdrar.
Och rumpan är alldeles platt som en pannkaka.

Nu har jag pussat och kramat världens finaste Erika hejdå. Dags att kamma till sig, packa väskan och tjänstgöra.
Började mitt nya arbete med en mjukstart, en veckas jobb sen långledigt till nästa måndag.
Kalas!





1 kommentar:

  1. Tycker att den där flickan på bild också ser lite tanig ut. Hon är söt som få så snälla Ewa se till att hon inte svälter ihjäl. Hon är ruggigt trevlig också.

    SvaraRadera