2 mars 2012

E´re fredag igen?



Hej Fredag!
 Vilket väder vi har! Sol, varmt, härligt! Tog min entimmespowerwalk redan på förmiddagen, helt galet!
Jag? Uppe? Påklädd? Klockan 10.20? Och går ut och går? Frivilligt?
Vad är det som händer i min vilsna kropp? Börjar bli orolig, vill inte verka för nyttig och titulera mig hurtbulle.

Jag hade lurar i öronen idag med, praktiskt. Lite pinsamt är det när man nynnar eller ibland ylar med i nån bra låt, som idag när jag gnolade med i Mikronfonkåt. Har oerhört svårt för att INTE sjunga med i bra låtar. Tycker att jag sjunger jättebra, fast det gör jag förstås inte.
Den låten var för övrigt mycket bra att gå i takt till.

Idag var det många söndagsbilister ute och luftade sig, var tvungen att gasa om ett flertal som inte verkade ha någon som helst brådska. Man kan ju inte gå och lalla sig fram!


 Snart hemma, bara upploppet kvar nu. Våran vackra allé med vårt fashionabla villaområde till vänster i färdriktningen. 

Hemma möttes jag av den här synen:


 Slapparkatten nummer ett! Han tittade lite slött upp på sin svettiga hovbetjänt och somnade om.
Jag hoppade in i duschen och sen fixade jag till en smoothie. Men måste det vara så pilligt med granatäpplen? Vem kom på den frukten? Säkert någon med mycket tid.

Idag blir det ingen fredagshandling med mamma. Hon behövde inte handla något.
 Nehej, men då handlar jag väl själv då.
Därför utgår ju då duktiga-listan idag.  Men jag är inte sämre än att jag gör en egen duktiga-listan.

Denna veckas duktiga människor är: Ingrid, Erika, Emilie och jag!
Vi är riktigt bra och har aldrig platsat tidigare på listan så, men idag är det vår tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar