17 mars 2012

Poppelbesök



Godmorgon på er!

Sovit gott ända till klockan 13.30 då en uttråkad katt tyckte att nu var det väl ändå dags att vakna.
Det dög alltså inte med husse i morgonrock i soffan.

Nattens jobb då, första helgen på Flottis?
Tre ord: Lugnt, hemtrevligt och härligt!  Kanske lite väl i lugnaste laget, men det är så här det ska vara. Man ska ha tid för alla speciellt på en demensavdelning där det stundtals kan bli väldigt rörigt.

I kväll ska vi till Micke och Ingrid på middag, jag tar bilen och maken tar cykeln. Hoppas han klär på sig innan, Dressmanmorgonrocken kan bli kall att cykla hem i i kväll....natt???
Själv lämnar jag sällskapet vid 20.00 och med magen fullproppad av PP för att åka till jobbet.

Såklart tar jag med mig kameran för att fota allt gott lilla Ingrid ska bjuda på. Känner jag henne rätt så har hon nog stått i köket sen 9.00 i morse  och rört bland grytor och vispar.

Dags att sätta fart, måste klä mig och packa jobbväskan.
Ha en trevlig lördagskväll.


Middag på Hotel Astoria Budapest, nov 2010

Visst är dom väl söta?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar