9 mars 2012

Plötsligt händer det!



Började dagen med kattmys, frukost och lite plock i köket. Fanns disk kvar sen gårdagens bak som väntade på att få komma in i diskmaskinen.
Gustav verkar helt återställd nu, jag är glad! Han äter, skuttar, busar, dricker vatten och följer mig som en hund.

Idag ringde min nya samordnare Mia från Flottiljen. Hon undrade om jag skulle vilja bryta min sjukskrivning och börja tidigare.
Vilken fråga! Det är allt jag vill! Så på måndag så börjar jag på min 85 % rad på avdelning Demens 1.
Tre veckor för tidigt och jag gillart!
Ringde för säkerhetsskull till FK och frågade om det var ok att bryta sjukskrivningen. Jag blev nog betraktad som en bättre idiot som ställde den frågan, hon kvittrade glatt i andra ändan att "det är allt vi vill, att man blir frisk fortare än man tror".
Så bra då! Överens med FK för en gångs skull.

Händer massor med roligt i helgen! I kväll fortsatt hantlangare till bagerskan. Sen lite förberedelser på övervåningen, det väntas långväga gäster som ska övernatta.
Micke och Jasmine kommer i morgon från Borås. Härligt!

På lördag är det dags! Melodifestivalfinal i Globen och vi är på plast som alltid. I alla fall dom sista sju åren.
Men i år har vi haffat kanonplatser! Vi kommer vinka till er såklart, så håll ögonen öppna.
Vi sitter bredvid den s.k spången eller catwalken till höger (höger i tittriktningen) på rad 9.
Först är det 3 stolsrader, sen ett mellanrum sen kommer flera rader till 4,5,6,7,8 och på rad 9 ser ni alltså oss: Mig, Emilie, Jessica, Nova och Jasmine i blinkande diadem med discokulor på och med kameror i högsta hugg.
Eller inte, tror vi hoppar dessa blinkande attiraljer.
Men just under låt nummer 8 kan vi inte vinka, då befinner vi oss på toaletten för en inplanerad kisspaus..

Innan vi kliver in i Globen så äter vi först en delikat middag på vårat stamhak i Finalsammanhang.
På Restaurang Maestro såklart. Bordet är bokat till klockan 16.30. Vi sitter länge och gofflar i oss.
Förrätter, lammfileér, souvlaki, tzatsiki och vin i måttliga mängder......hrmpffff! Sen vips ut i den väntande taxin och iväg, denna gång till entré 4 för oss med parkettplatser.
Gillar speciellt det där "för oss med parkettplatser"

Emilie skickade ett sms nyss, där stod: "Saade öppnar showen i morgon!"
 Jo, jag tackar, det kan jag leva med.

Söndag och inte vilket söndag som helst utan Emilies födelsedag!
27 år fyller flickebarnet och det kommer att firas på traditionellt vis d.v.s med kaffe och allehanda hembakade läckerheter signerade Emilie.
Ja, förutom pullarna då, dom har jag pakat!

Nej, nu går klockan fort. Måste påbörja projekt A. Borde egentligen vara på projekt G nu, minst.
Men såklart jag har ju fredagshandlat med mamma idag. Och hur det gick? Ja, det vet ni redan.
Lika varje fredag, en del är duktiga en del är mindre duktiga. Vi pratade om trappstädning, stroke och demens.
Alltid givande samtalsämnen. Hon berättade att i hennes hus städar en duktig tonåring medans i det andra huset städar Patriks lilla svarta.....?!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar