30 mars 2012

Paj & Popcorn




 Nu kommer här en liten redogörelse vad som hänt i Pettssonska sen sist ni hörde av eran favoritbloggare.
Vi startade upp fredagsmyset med en hyllning till Kompis som inte slank igenom vid besiktningen.
Jag gjorde en jättegod paj. Fattar ni det makalöst roliga skämtet i ren Arne Hegerforsanda?
Bilen är paj = vi äter paj!
 En paj fylld med pastrami, purjo, soltorkade tomater, babyspenat och ost. En fjärdedel av pajformen som jag med nöd och näppe fick i mig kostade mig bara ynka 10 PP.
Så jäkla gott!


 Jag har inte berättat vad det var för fel på bilen men så allvarligt var det trots allt inte. Det var typiska s.k förslitningsskador: glappa yttre styrleder, en krängningshämmare som hade lossnat och en trasig glödlampa.
Småpotatis för Åsa som redan beställt nya oglappade styrleder och silvertejp till den lossnade krängningsmakapären.

Vidare har jag tokfotat min Prins som idag går under namnet Svansen. Han är min svans mer än något idag. Går efter mig HELA tiden och bara vill gosa eller bli buren.
Här kommer dom senaste korten på lillfisen......håll till  godo!

Fönstergluttare
Lite lagom slapp skön stil
Guldstjärna! Öppna ögon, ovanligt!

TV-kvällen inleddes med slutet av reprisen på Mästerkocken, inte heller nu vann Josephine.
Lille Rolf dukade upp nypoppade popcorn i varsin skål och vi fullkomligt hetsåt, går fanimej inte att äta popcorn långsamt eller ett i taget.
Ren och skär katastrof att dom tog slut redan innan Let´s Dancepremiären ens hade börjat. 
 Jag säger bara Anton! Han var såklart bäst. Kommer bli kul att följa programmet.

Nu sover mina tomtar till män. Ensam i soffan med en apelsin. Det är grejer det, i morgon ska jag ägna mig åt det jag är absolut bäst på, nämligen att göra ingenting!

Godnatt Världen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar