23 mars 2012

Det var tider det!



Godmorgon fredag och välkommen helg!
Ska enligt säkra källor bli riktigt varmt i helgen. Vi tackar och bugar och hälsar våren välkommen.
Är visst dags att ställa om klockan också, fram med utemöblerna och grillen och således också klockan.
Tycker det är lite tramsigt det där. Vore det inte bättre om hela världen hade samma tid?
Fast det kanske inte är så genomtänkt eller ens genomförbart?

Idag har jag ont i knät! Gör riktigt ont och det är svullet. Tror faktiskt att det kan ha ett samband med när jag drattade på arslet för två veckor sedan.
 Ställer därför med smärtsamt hjärta och knä in dagens powerwalk i solen.

Vad står på programmet idag annars mer än att gnälla över ett ont knä?
 Det blir fredagshandling med efterföljande fikastund hos mamma. Efter det lite häng hemma i väntan på att maten skall tillredas. Idag ska jag gör en bacontoppad kycklinggratäng, såg väldigt gott ut på bilden.
Sen ikväll kör jag ett extrapass på Flottiljen, det saknas tydligen folk och jag är inte sen att tacka ja.
Behöver lite klirr i kassan efter sjukskrivningen. Mycket utgifter annars denna månad: service på båda bilarna, sommardäck till Clion, kapellet måste in på rengöring och impregnering, tandläkarräkning m.m.
Skittrist! Men så ser det ut ibland.

För att lätta upp stämningen och komma i form inför fredagsmyset tänkte jag glädja er med lite sköna bilder signerat "Det glada 80-talet"
Skulle göra vad som helst för att kunna vrida klockan tillbaka till den tiden,  det var så underbart kul att vara småbarnsmamma till dessa omåttligt söta barn. Det var aldrig något bråk, dom lekte och var sams jämt. Så enkelt och fantastiskt! Glada barn är nöjda barn!

Glasspaus med sin hunk till pappa, Öland -89

Erika ville vara tärning och inte lucia på dagis.

Midsommarfina på lekstugetrappen

Kikhostebarn på Öland -89

Lek i badrummet -88

Världens sötaste!

Stolt-som-en-tupp-morfar med ettårig Emilie





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar