15 mars 2012

Powerwalk och smoothie, min melodi



I morse studsade jag upp klockan 8.00, hörde Emilie tissla i köket.
Såklart hade hon sina nyinköpta dyrgripar på fötterna. Tror faktiskt hon har sovit med dom på i natt!

Lite frukost i kombination med kattgos och sen var det bara att hoppa i palterna. Idag skulle jag på powerwalk med världens finaste Lotta och världens bästa sjuksyster.
 Dom satt redan redo på trappen när jag anlände Bålsta. Lotta blev glad och skuttade, hon visste att den här tanten alltid har godisar i fickorna. Inget undantag denna gång. Mig kan du lita på Lotta.

Vi gick en ca 5 kilometersrunda i Bålstas vackra natur. Tog nästan precis en timme och jag plussade på mitt aktivitetskonto med 6 PP.
Sen bjussade Anne generöst på gott Jurakaffe, banan och smoothie. Även Mia tittade förbi och fick sig en uppiggande smoothie.

Handlade lite på Ica och träffade Titti, en f.d kollega från natten. Känns lite konstigt att skriva f.d  men så är det ju faktiskt nu.
Alla mina Pomonakompisar är föredettingar! Utom Mia förstås...

Nu ska jag sätta mig och räkna ut antalet PP i dagens middag som jag ska göra. Blir krämig laxpasta, som jag modifierar om lite så det passar oss fetknoppar.
 Fast Rolf är ingen fetknopp längre, han har gått ner nästan 10 kg och har varken arsle eller kulmage kvar........som jag.......:(


Hittade en skön bild på Gustav




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar