1 mars 2012

Härliga kompisar!



Godmorgon!
I natt har jag sovit som en riktig döing. Vaknade utvilad klockan 9.15 av att en mycket rar liten kisse satt och stirrade på mig 2 cm från mitt ansikte.
Hans andedräkt är inte att leka med på morgonen.....nä skoja! Han har en rar liten andedräkt såklart.

Nu ska jag berätta vad vi åt för middag igår. Det vet jag att ni är grymt intresserade av (läs: ironi)
Kryddiga färsbiffar med ugnsrostad potatis och morot, lite kokt broccoli och tzatziki låg på familjens Ikea-tallrikar.


Färsbiffarna var ett VV-recept plättlätt att göra och med få PP. Man blandar helt enkelt i ajvar relish, koriander, vitlök, peppar och salt i färsen och gör små fina biffar. Dom blev inte ens torra!
 LCHF ´aren i familjen åt givetvis inte potatisen och morötterna utan gick lös på broccolin bara.

Tittade med spänning på Mästerkocken igår. Spännande program och jag tycker förstås Jossan ska komma långt i tävlingen helst såklart vinna hela tjottaballongen! Hon är en grym tjej!
Vi håller tummar och tassar i Pettssonska!

Senare på kvällen åkte jag till jobbet för att hälsa på min rara kompisar och lämna läkarintyget.
Det var kul att se dom och kul när dom med tappade hakor utbrast orden jag väntat på:
"Du har gått ner i vikt! Det syns! Hur mycket?"

Tack sötnosar, kilon snackar jag inte om, men en klädstorlek mindre och 11 cm runt midjan får räcka som svar.
Söta Mia ställde till med fikakalas. Hon gjorde en jättegod fruktsallad, bjöd på lättglass till och fixade kaffe.
Vi fikade på bottenvåningen för säkerhetsskull så jag skulle slippa vistas på planen i mögelhuset eftersom jag helt otroligt efter bara ca 5 minuters vistelse (letade efter Mia) på plan 2 började klia i ögonen.....galet eller psykiskt!?
Såklart det första alternativet, jag vill inte utsätta mig för mer skit där nu.
Nu är jag helt besvärsfri, har inte tagit ett allergipreparat på tre veckor.

Hemma vid 23.30, alla sov utom Gustav som blev glad att den ordinarie hovbetjänten åter var i tjänst!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar