21 mars 2012

Nakenchock!



Känsliga läsare bör hoppa över detta inlägg eftersom jag nu kommer visa en nytagen bild som visar en del hud. Naken dessutom eller kanske dessvärre vore ett bättre ord!

Fick för mig att prova lite sommarkläder inför Greklandstrippen som är om.......hrmmmmm 68 dagar!
Gillar att vara ute i god tid och ha framförhållning.
Resväskan är dock inte framtagen ännu! Men kanske snart.....


Ovan ser ni mina favorit-sluta-under-knäet-jeans sen förra sommaren. På tok för stora redan nu!
Härlig känsla men jag blev också varse om att det kommer bli dyrt, jag måste köpa nya kläder.
Kan ju omöjligt gå omkring med dessa på mig. Och då har jag inte ens gått ner en bråkdel av vad jag ska ner.
Snidar Rolf  till en massa tältpinnar så kan jag öppna campingplats här i Pettssonska Trädgården i sommar.
Alla mina för stora kläder inköpta på fallskärmsfabriken kommer bli finfina tält till semestrande tyskar och kineser.
En lysande affärsidé eller?

Det roliga med det här är att det inte ens har eller är jobbigt/besvärligt/tråkigt! Jag har inte avstått eller gjort avkall på något, det har varit så enkelt.
Man äter gott och MYCKET och går ner i vikt!  Vette fan hur det går till, men funkar det gör det!

Det bästa betyget är nog ändå när Rolf, ni vet min lite lätt kräsne make när det gäller mat säger att den här maten är så mycket godare än det vi åt tidigare.
Han mår också mycket bättre, är piggare, hurtigare, bajsar och sover bättre. Han har tappat 10 kg på 2 månader, och jag inser att det är en orättvis värld vi lever i.

Nog om detta, men ibland känner jag mig som en Pingstpastor som mässar om detta viktväkteri i tid och otid!

Medans jag provade kläder så drack Gustav vatten. Han är som ni vet en Prins och kan då självklart inte dricka som andra katter i en skål. Nej, han föredrar färskt vatten direkt ur kranen.
Han är ännu inte lärt sig sätta på kranen själv så det får hans betjänter göra, dygnet runt när han är törstig!
Men det gör vi så gärna, i natt drack han 02.30 och  4.30 bl.a.


Nu ska jag hoppa i gympaskorna och ut på promenad i solen. Få se vad mitt onda knä säger idag, hoppas det inte gör så ont.

Morsning!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar