6 mars 2012

Filmtajm i kväll!



I morse blev jag orolig och är lite fortfarande. Gustav är inte i form, han verkar så trött lille Fiffiluren han har sovit i sin zebrasäng i 12 timmar! Utan att vare sig väcka mig, äta, dricka och kissa.
Men klockan 7.00 klev han upp, åt lite och gick ut en snabbis.
Nu sover han igen!
 Hoppas han piggar på sig, solen skiner och han brukar gilla att sitta ute på trappen och sola.

 Har varit  till Jessica på fika. Bjöd in mig själv, på torpet är man alltid välkommen!
Nu ska jag ut och PW i det vackra vädret. Få se hur snabbt jag kan gå, har faktiskt känning av mitt knä sen fallet igår. Axeln är det ännu värre med, har skitont men kan röra den nästan helt obehindrat så det går nog över.

I kväll ska vi ha filmtajm i Pettssonska!
Popcorn, gurkstavar och rå blomkål med dip står på menyn.....vi ska se den här intressanta filmen........



Fick mina sjukskrivningspapper från FK i går och denna DVD?
 Den ska man stoppa i datorn och få information om hur man fyller i blanketten??!!

MEN FATTAR NI?

Är det inte lite slöseri med medel? Är vi analfabeter?
Vad kostar inte det här? Man fick även med en broschyr om hur man fyller i blanketten och sen står allt på deras hemsida också i fall inte 25-öringen trillar ner.

Visst finns det folk som är tröga men det här tar priset, skickar dom ut såna till alla som är sjukskrivna?
Och ja, det finns analfabeter i samhället men är man det så kanske det inte ens hjälper med en dvd, man har ju fortfarande svårt att skriva....

Jag tänker bara på alla stackare som blir utförsäkrade, lägg pengar där det behövs och inte på sånt här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar