3 mars 2012

Glad Ewa!



Jag är glad, jag är så nöjd!

 Har precis tittat på Andra chansen. Ni vet att jag hatar Sean Banan.
Fattar inte grejen med en s.k artist som sjunger en minst sagt märklig text.
"Hemma fanns ingenting, här är det bara string" Fy fan! Är det bra eller?
Sedan skylten på slutet....Heja Sverje!
Sverje? Vad fan är det? Det stavas SVERIGE för bövelen!
Vi ska ta fram en låt som ska representera Sverje...ursäkta Sverige! Seriöst!
Nej, allt blir bara pinsamt. Trodde hela tiden att han skulle ta sig till Globen, eftersom det verkar vara dagisbarn som röstar.
 Ingen normal funtad vuxen människa kan väl allvarligt rösta på denna loppcirkus?

Men så fel jag hade.....underbart!
 Thorsten Flincks låt slog ut Bananen och jag trodde aldrig jag skulle säga det här, men den låten blir faktiskt bättre och bättre.
Go Thorsten...men inte för mycket. Danny ska vinna eller Loreen!

I andra duellen slog Top Cats ut Timoteij, mycket bra det med!
Nu ser jag fram emot Finalen om en vecka. Fast inplanerad kisspaus förstås när den orangefärgade, mässande, skånska, pastor Ranelid i rosa skjorta med greköppning står på scen.
Det pallar jag inte att se!

Det var det om Melodifestivalen, nu över till något betydligt mer roligare!
Nämligen dagens sena nyheter från Pettssonska!  Ni ska inte behöva vänta längre nu.

Alla mina småtroll var på plats idag!

Jogge och Emilie lagade mat. Emilie grillade för första gången i år och Jogge gjorde världens godaste kalla potatissallad.


 Sweetchilimarinerad fläskkarré, grillad zuccini och champinjoner. Potatis, rödlök, cocktailtomater, riven parmesan, ruccola, balsamvinäger och olivolja blandad till en underbar sallad!


 Efter middagen så ville Rolf visa innehållet i sin ryggsäck för andra som var intresserade.
Ett nytt litet lördagsnöje här i Pettssonska....
 Erika skrattade, Emilie fnissade,  Jogge antecknade och jag själv dukade av.
Hade ju redan sett allt tidigare på dagen.


Här en bild på mina finaste, finns inga bättre!

När Jogge åkt och jobbat klockan 19.00 så ställde Emilie till med chokladbollsbak.
Ett LCHF-recept förstås, gjord på Stevia sötningsmedel.


 Ser väldigt goda ut, men skenet bedrar.........


....dom hamnade här 5 minuter senare! Ingen hit enligt provsmakarna. Jag själv avböjde att provsmaka dom "läckra" små bollarna p.g.a för mycket smör för en VV-are med slut på dom dagliga PP.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar