1 mars 2012

Pippi på bordet idag!



Dags att knyta ihop säcken med torsdagens innehåll. Fredag om en halvtimme drygt, helg igen.
Går undan! 
Har inte hänt så mycket här i Pettssonska, det gamla vanliga: middag, röj, kaffe, soffan, TV, surfa, prata i telefonen, smoothie.
Jo, en ny sak har hänt. Jag har börjat spela ett nytt spel på Iphonen. Läste på FB att Lindah hade börjat spela och jag blev nyfiken, börjar ledsna på WF och alla fuskare.

Det heter Draw Something och går ut på att man ritar grejer till varandra som den andra ska gissa vad det är. Det är kul, svårt och på engelska. Att det är på engelska gör ju inte saken direkt lättare.
Har inte kommit underfund med allt än men både Emilie, Jogge och....håll i er Rolf började spela i kväll.
Rolf?!
Han hämtade hem det från AppStore till sin Ipad så hela kvällen har vi spelat.
 Lite lätt chockad är jag att han spelar, ni vet allt sånt är trams och slöseri med tid enligt honom.
Han ritade Lady Gaga till Emilie, hon fattade inget förstås.
Går väl an när man ska rita lätta saker som man vet vad dom heter på engelska som hund, katt, tält, öl, säng, drake m.m.
Men en gång fick jag välja mellan Obama, Elvis och övertid! Inte lika enkelt, speciellt eftersom jag hade tvåa i Bild eller Teckning som det hette på stenåldern. Sen har man bara tre färger att använda sig av också.
Emilie skulle rita GRASS till mig. Ni vet GRÄS in swedish, grön färg finns inte så hon ritade med svart och skrev "GRÖNT" över. Smart, jag fattade direkt och kammade därmed hem nån poäng!

 Beroendeframkallande är det i alla fall, så testa ni med!

Dagens middag var det godaste jag ätit på länge, och då äter vi bara god mat!
En fylld kycklingfilé inlindad i parmaskinka....kolla in:


 Mozzarella och soltorkade tomater stoppade jag in i den uppskurna pippin och sen ett varv med gudomlig prosciutto och skjuss in i ugnen. Klyftpotatis, pimpad grönsallad och en kall örtssås som jag glömde lägga på tallriken vid fototillfället.
Kom inte och snacka om att man äter trist mat som Viktväktare!

Nu dags att sova, i morgon handling med mamma som alltid på fredagar.

Godnatt mina vänner!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar