20 mars 2012

Fågel, fisk och mittemellan



Gustav och jag har photoboothat lite.
Men det är svårt att få med han på bild.

Mammas öron är mycket mysgare.....dom gillar han att snuffa i.





 ...där var något mer lockande utanför fönstret.
 
Annars idag så här långt då? Har vardagsröjt lite här hemma. Bästa ordet jag lärt mig någongång...VARDAGSRÖJT. Tack Mia, det var du som sa de först!

Nu är jag nyduschad och har precis skrivit ihop lite middagar, tre stycken för att vara exakt.
Så här ser kommande kulinariska höjdpunkter ut i Pettssonska:
  • Parmesanöverbakad lax på spenatbädd med pressad potatis, romsås till dom som vill ha.
  • Bacontoppad kycklinggratäng med ris
  • Biff Stroganoff med ris och eller potatis
Pippin och biffen är VV-recept medans laxen är en gammal favorit. Har längtat och nästan glömt bort  den och idag passar den bra eftersom Erika kommer på middag innan hon ska klippa sig.
Jag vet att hon också gillar den!

Ska strax åka till Big W och handla, men först lite torkning av hår och lite kaffe.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar