5 mars 2012



Kul att mitt enda inlägg hittills idag har satt fart på besökarna. Ni var säkert nyfikna på mitt nya jobb.
 Det förstår jag, det känns spännande! Visst ser det helt fantastiskt ut?

Nu kommer här en liten sammanfattning av resten av min dag denna måndag den 5 mars 2012.
Jag började med att besöka toaletten, hålla in magen och stå på ett ben vid morgonens vägning!
Och jovisst, en rejält skutt gjorde den. Nedåt såklart! Tackar!

Mia kom förbi och vi åkte till Flottiljen, resten vet ni. Vi dansar på moln i väntan på att få börja jobba på detta äldreboende där allt är Top Notch, minst sagt! Morsing och goodbye till mögelhuset!

Hemma igen och en snabb kesolunch  och sen i väg till Apoteket och Willys för veckohandling.
(bara veckohandling på Willys INTE på apoteket)

Slog världsrekord i grenen "Bilkörning i kombination med vindruvsätning med vänster hand".
Satte i mig ett helt tråg, osköljda vindruvor från Willys till Kungsängen där jag skulle lämna en grej till Erika.
Världsrekordfart! Är nog bara jag som grejar det, men vindruvor är så gott.

Hemma igen och hög tid för middagsstök.  Idag åt vi våran absoluta favorit-Otto, nämligen skaldjursrisotton. Alltså den är så jäkla god! Inte sista gången jag snickrar ihop den.
Mätt som ett troll och ryggläge i soffan i hela 5 minuter då Emilie kom hem och frågade: Har du PW idag?
Tänkte säga ja först med fingrarna i kors, men jag sa förstås nej och vi begav oss ut trots att jag har ett knä med plåsterlapp på efter fallet tidigare idag. Har faktiskt lite ont i knät också.....

Nu har jag återigen landat i TV-soffan, familjen har lagt sig och jag ska också göra det alldeles strax.
Ska bara äta ett ägg först!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar