29 september 2010

Fönsterstyling


När jag var på Fantasifloristen så "råkade" jag springa på den här lampan.
Det blev kärlek vid första ögonkastet!

Vi har som vissa vet bristvara på lampor i Pettssonska Palatset sen totalrenoveringen för två år sen.
Allt gammalt skräp kastades och nytt skulle med tiden införskaffas.

Har inte hittills hittat några lampor som jag ville ha tills nu.........en rosa snäckskalslampa!
Den övriga familjen var väl inte så där överförtjusta av mitt nyinköp, men maken monterade och fixade direkt så den kom på plats.
Lite provisoriskt men nu sitter den uppe och lyser så behagligt.

Snart är det bäst att krypa i säng. I morgonbitti ska jag skjutsa Owe och Irene till Arlanda. Dom ska till New York på en liten semester.
Dragracingtävlingar, besök i Harley Davidson-fabriken och gummilister tills hans jänkare ska köpas.
Himla dyra gummilister kan jag tycka....finns dom inte i Sverige? Tydligen inte.

Efter Arlanda så är det handling som står näst på tur. Här ska handlas korv hos Percys Kött i Norrviken. Vidare till Willys för handling av öl, chips, tårtingredienser, servetter, läsk, ketchup, senap, rostad lök m.m.
Potatissallad, räksallad och cole slaw får jag levererat på eftermiddagen av vår personliga alltiallo/polack Niclas.

Tror jag har läget under kontroll, ska skriva nota nu medans jag kollar upplösningen på Idol.

1 kommentar:

  1. Jättefin lampa. Kan du titta på i vinter och drömma dig bort bland snäckskalen till sol och värme.

    SvaraRadera