18 september 2010

Säg hej till Herman!

Hej! Jag heter heter Herman och är 4 dagar ung.
Snart är det äntligen dags för mat, hittills har min mamma bara rört i mej ett par gånger per dag. Och det blir man ju inte direkt mätt av!

Wow! Nu har jag fått mat. Idag blev det 2 dl mjölk, 2 dl mjöl och 2,5 dl socker.
Oj, vad jag åt. Jag blev säkert minst fem gånger så stor.

Sen rörde mamma för glatta livet, nu står jag ensam på bänken i mörkret igen. Hon slängde en handduk över mej.
Schysst morsan!
I morgon är det omrörning ett par gånger, ingen mat förräns på tisdag! Guud, så snålt.
På tisdag är det matdags igen. Då får jag lika mat som idag.
Men på onsdag....då blir det fest med massor med godsaker ner i bunken, choklad, äpple, ägg. morötter och lite annat!
Efter det ska jag få komma in i värmen en timme, mysigt!


3 kommentarer:

  1. Åhhhhh jag har alltid velat ha en Herman. Vem fick du den av? Eller gjorde du den från början. Vad jag läst så ska man få en bit som typ kedjebröd :-)

    SvaraRadera
  2. Jag fick den av min kollega Anne. När kommer du till Sverige? Kan försöka hålla den vid liv....hihi.

    SvaraRadera
  3. Det är kul med en Herman och dessutom blir det god kaka av honom.

    SvaraRadera