25 september 2010

Så trevlig kväll!

I kväll skulle Ingrid och jag leka! Så jag lämnade helt sonika en halvgrinig make och en söt Erika och travade till Poppelvägen. Tänkte hojja först men det var så lite luft i däcken och jag ville inte störa maken i hans hysteriska räkskalande. Så det fick bli apostlahästarna, fasen vad hälsporren gjorde ont!
Ingrid hade gjort en stadig räkmacka som slank ner utan större svårigheter, vitt vin till!
MUMS DE LUXE!

Fina servetter med guldtryck har dom i det Dahlska-Sundgrenska Palatset!

Kaffe Amaretto smakade gott till efterrätt. och sablar var det snurrade till i skallen!
Jag tål inte sprit.....

Passade på att föreviga Mickes prissamling, en hel massa sockerskålar i varierande form och storlek. I dagens tävling kom han dock bara tvåa! Skärpning!

Min bästa vän Ingrid!
Klockan 23.07 var det dags att tacka för mej!
Gick hemåt i septembernatten, såg mycket fina saker på vägen. T.ex en parkbänk utan klotter......
.......en redig sten..........

..........fin jämn asfalt...........

..........Ölandstok planterad i häck..............

.........snart hemma...........

.........vår garageuppfart. Vi har FYRA bilar och FEM osthyvlar! Fy fan vad vi lever i överflöd!
Fast ska sanningen fram så är bara två av bilarna våra, resten är en firmabil och en Owe-bil.

Nu känner jag igen mej........min fina ytterdörr!
JAG ÄR HEMMA! Jag mötte inte en enda levande skäl från Poppelvägen.........

'

Tack Ingrid för en mycket trevlig och välsmakande kväll!

1 kommentar: