18 september 2010

Slö, slapp och omåttligt seg

Oj, vad jag och min sängvärmare kissekurren har sovit länge. Nu har jag varit vaken en stund och fått i mig lite kaffe och en torr ostmacka.
Landade i soffan bredvid min lilla man som idag var på ett oväntat trevligt och snällt humör.
Lite slötittande på tv kombinerat med dagens bloggläsning var en bra fortsättning på den lördagen.

Senare ska jag pyssla om min Herman, en liten gullig, naturlig surdegskille som idag så här på 4:e levnadsdygnet ska få äta. Han ska få socker, mjöl och mjölk.
På 8:e dagen ska han få lite ömhet och värme, han förvandlas då till en supergod kaka efter mera matning och 1 timme i ugnen.
Låter det konstigt? Ja, för er som inte har någon erfarenhet av Herman så förstår jag om ni tycker jag låter galen.
På tisdag ska jag dela (styckmörda!) Herman i 5 delar. 4 av delarna ska jag dela med mej.
Är det någon i min närhet som vill ha, hojta till!
Skötselanvisningar medföljer naturligtvis!
Jag fick min Herman utav Anne, ni vet hon den urtrevliga norska sjuksystern!





3 kommentarer:

  1. god morgon kjära Herman ägare, kan tipsa om att du nog bara skal ge ifrån dej 3 Hermaner..annars har du ingen kvar sedan :-).
    Nu skal jag gå och mata min hungriga Herman :-)

    SvaraRadera
  2. Åhh jag tycker det är roligt att ha en Herman. Han finns här i USA också. Har haft hand om honom 2 ggr sen vi flyttade hit faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Hej! Det ska bli roligt att bli ägare till en Herman igen, cc 15 år sen:)/ NIna

    SvaraRadera