25 september 2010

Lördagsutflykt

Ingrid och jag åkte till Stinsen för att glo lite i affärer. Vi hade inte några direkta inplanerade köp utan åkte mest för att komma ut och se lite folk. Och dricka kaffe förstås!
På Hemtex hittade Ingrid den här fina tofsen som Maria Montanzami lätt hade hoppat jämfota i sina små sandaler om hon hade fått klämt på den.
Men det fick hon inte utan det var Ingrid som stod för klämmandet. Dock inte i små sandaler utan mer i skor som är anpassade för det svenska klimatet!
Vi gick runt på båda planen och tittade, mest i dom roliga affärerna såsom heminredningsbutikerna etc. Klädbutikerna hoppade vi över!
Sen var det lunchdags. Vi valde stamhaket Waynes förstås. Jag tog en toast med mozzarella och pesto, Ingrid en bagel med skinka, tror jag.
Kaffe till förstås!
Jag älskar Waynes kaffe, det godaste som finns....nästan.


Efter fikat gick vi en sväng i svampskogen. Bakom två tallar och arton granar fann jag så mitt gula guld!
Plockade precis så mycket som det behövdes till dagens middagssås.
Efter ett par timmar så var vi nöjda.
I kväll ska jag umgås med Ingrid igen, hon ska bjuda mej på räkmacka och vin.
Det säger man inte nej till!

1 kommentar:

  1. Oj Oj Oj vad Montanzami skulle ha blivit avundjsuk av den där toffsen.

    SvaraRadera