22 september 2010

Meatloaf

Dagens middag var jättegod! Erika tycker att jag lagar god mat och liknar Pettssonska Palatset som en restaurang.
Tack Erika, du är för rar du.

Vad bidde de då av den platta köttfärspannkakan. Jo, det blev en köttfärslimpa. Jag rullade ihop den och lät den vara i ugnen i ca 45 minuter.
Klyftpotatis och en god sås smakade gott till.
Maken åt och var tyst, han sa varken bu eller bä om min anrättning, som jag för övrigt hittade på Magdalena Graafs blogg.

Snart ska jag åka till jobbet, med i bagaget har jag en bit Hermankaka till mina kamrater.
Ska förbi Ica och skicka i väg ett litet paket till Fattiga flickan i Rosengård, hon var sugen på Hermankakan. Jag har packat två bitar väl i folie, plast, folie. Ska väl hålla med den paketeringen till Malmö.
Bara den inte hinner bli torr!

Oj, nu har charmtrollet drabbats av ett städryck! Han röjer under trappen, där han tidigare har haft sitt förråd med bygggrejor till renoveringen som aldrig tar slut.
Nu plockas helt plötsligt allt upp på övervåningen! Vågar inte ens titta hur det ser ut.....


1 kommentar:

  1. Jag håller med Erika. Maten i Pettssonska palatset kan gott räknas vid en bättre restaurang. Herregud så mycket gott som ni verkar äta.

    SvaraRadera