30 september 2010

Trött


Det kostar att ligga på topp! Kunde inte somna i natt, brukar vara så när jag har vakat av och ska försöka komma in i rätt rytm igen.
Klockan 3.00 tittade jag på klockan en sista gång och konstaterade att jag skulle upp om tre timmar!
Stressande!

Har skjutsat Owe och Irene till Arlanda. Nu är dom på väg till det stora landet i väst.
Sen åkte jag direkt till Percys Kött i Sollentuna, men dom öppnade inte förräns klockan 10.00.
Vad är det för himla tider?
Så då fick jag fördriva tiden med att handla på Willys i Rotebro istället.
Hade en lång lista till det kommande kalaset. Fick med mej allt tror jag, märks väl annars imorgon.
Åkte tillbaka till Percy och se då öppnade dom precis. Det måtte vara en populär butik det där, det var kö in!
Handlade över disk av en mycket trevlig herre som tyckte att korvkalas var en mycket bra idé till en korvälskande make.
Nu hoppas jag bara att korvarna räcker. Alltid svårt att beräkna, men jag köpte iaf 9 kg!!!
Det låter mycket, jag vet det låter som halva gatan ska äta vurre här imorgon.
Men allt går att frysa ifall det blir över!
Jag köpte chorizo, stockholmare, lammkorv och vanlig grillkorv. Och sen kycklingkorv på Willys åt Lotta som inte äter nötkött.
Lammkorven rekommenderade han varmt, den är kryddig och hälften nöt/lamm.

Sen när jag kom hem var det det där med vårt lilla kylskåp. Hur ska jag få plats med allt? Rensade och sprutade Ajax och tammesjutton, jag tror allt kommer att få plats.
Utom tårtorna förstås, men dom får stå i grannens kyl i morgon när Emilie har gjort dom.
Tack Janne!

Nu drabbades jag av min trötta period, blev inte många timmars sömn inatt.
Jag måste vila!



PS: Snart kommer Emilie! Hon flyger vid 13.00 från Malmö. Vi längtar och hon med!

1 kommentar:

  1. Kom precis på en sak, Kommer inte Roffe undra över all korv som ligger i hela kylen nu då?? Han tror ju att det bara är släkten som kommer, eller??

    SvaraRadera