13 september 2010

Planering

Nu blev det ensamt och tyst i Pettssonska Palatset. Emilie har åkt hem till Malmö och Erika är på yoga. Karlarna i familjen roar sej med soffhäng respektive uteliv.
Gissa vem som gör vad? Inte så svår fråga va?

Nu ska jag sätta mej och vara duktig husmor. Jag ska planera veckans middagar och inköp.
Pluspoäng till mej!
Planering är a och o, i ett hushåll med en trött husmor. Jag måste veta vad som ska lagas till middag när jag sovit.
Ohållbart att gasa till den lokala butiken varje eftermiddag och impulshandla. Dyrt blir det också!
Har ingen aning om vad vi ska äta ännu men jag fick nya Allt om mat idag, så där hittar jag säkert något som slinker ner lätt.


1 kommentar:

  1. Blir så himla imponerad av dig och dina matlistor. Önskar jag var lika huslig.

    SvaraRadera