1 september 2010

Skoldag för vissa

Godmorgon mina vänner!
Inatt har jag sovit som en stock i vanlig ordning.
Vaknade prick 07.00 av att dom danska byggjobbarna drog igång.
Studenthuset Gripen är under renovering, både ut och invändigt.
Det är ett jäkla liv nästan dygnet runt. Även på lördagar jobbar dom, stackars studenterna får varken sovmorgnar eller studiero.
På bilden ser ni utsikt från Emilies balkong. En jättestor gräsplan med fotbollsmål.
Igår klippte det extra fint som ni ser.
Trodde första att man skulle få se självaste Rosengårdssonen Zlatan på plan, men icke!

Nu har Emilie kilat iväg till skolan. Hon går mellan 10-15 idag. Jag kommer roa mej med annat. Bl.a diska och fixa lite. Sen tar jag mej nog en promenad eller buss till centrum.
Hittar inte i trakterna här så jag kanske går vilse om jag skulle försöka mej på att promenera.

Idag börjar även min lilla man att jobba! Undrar hur det går för han......
Vi håller tummar och tår att knät inte värker allt för mycket.

Nu lite torkning av hår.
Mer senare kan jag lova.


1 kommentar:

  1. Du får väl starta med att gå till turistförmedlingen och be om en karta, ha ha

    SvaraRadera