31 augusti 2010

Restaurangbesök, så gott!





Nu har jag ätit den godaste pastan i hela mitt liv! Och kanske även den största portion också....
Casa Mia åt jag Gnocchi alla Piemontese, dvs potatispasta med strimlad oxfilé, purjolök, vitlök, grädde och rödvin. Riven parmesan on the top förstås. Jag var i himlen!
Just ja, lite rostat vitlöksbröd slank ner till förrätt.
Emilie åt Fettucine Salmon, Emeli valde också gnocchi fast med broccoli och Tommy åt Spaghetti Dolce Vita.

Mina fina middagsvänner Emeli och Tommy.
Vi hade väldigt trevligt och skrattade mycket.

Emilie och Emeli ser glada ut, här ska ätas!

Med magar stinna som havande elefanter gav vi oss på efterrätten. Hur kunde vi bara tro att vi skulle orka Gelato con Fragole???
Men gott var det och vi hade det jättetrevligt.
Nu är vi hemma igen och jag tittar på tv och surfar lite samtidigt som Emilie förbereder sej inför första skoldagen imorgon.
Jag tar 5:ans buss till Malmö stadskärna och flanerar runt lite.
Ska bli kul. Nu ska vi nog knyta oss här i Rosengård.
Godnatt!




1 kommentar: