14 augusti 2010

Härliga lördag













Godmorgon kära vänner!

Vilken underbar morgon, jag har sovit som ett litet nyfött barn och Gustav har sovit i husses säng nästan hela natten.
Skuttade upp redan klockan 08.30 och var sugen på rostat bröd till frukost!

Lilla snedseglaren ringde kort därefter och berättade att dom var i Sigtuna. Sömnen var bristfällig eftersom det var uppträdande av en trubadur på Våfflan halva natten.
Hade vart ett himla hallaballo så besättningen på M/S Nari var lite trötta idag.

I dag ska jag kanske göra ett litet inköp till hemmet. Jag vet att jag borde låta bli, men den här brödboxen vill jag klämma lite mer på.
Har ju ett litet kök med ganska få skåp så att ha brödet i en fin box på bänken ovanpå vinkylen skulle frigöra massa yta i ett av skåpen.
Smart va? Jag har suttit och sökt efter brödboxar på nätet, men alla är så dyra. Den här på Chilli kostar bara 229:-.
Tror jag ska åka dit och se om den faller mej i smaken.
Locket är en skärbräda, bra detalj.

Vi får se om jag orkar ta mej iväg i värmen.
Ska till Ica också och lämna tillbaka B-filmen och en sväng på Apoteket.

Emilie och Jogge ska ställa till med en enkelt litet kräftkalas här i kväll. Dom blir visst bara 6 st som senare ska festa vidare någon annanstans.
Snart är dom på ingång för att förbereda och göra lite västerbottenpajer. Jag håller mej på avstånd men hoppas förstås att få smaka en bit.

Ja, detta var dagens första, som vanligt oerhört intressanta inlägg från eran favoritbloggare, hihi!


1 kommentar:

  1. Riktigt fin liten brödlåda och du västerpottenpaj och kräftor=Mums fillibabba.

    SvaraRadera