26 augusti 2010

Ny dag


Inte kom jag i säng i tid i går kväll!
"Råkade" hamna framför televisionsapparaten för att upptäcka att kvällens avsnitt av Fångarna på fortet gick i repris kl: 00.10-01.35.
Perfekt!

Så jag och Gustav halvlåg tillsammans i soffan och tittade på när handbollslaget tvålade till fotbollslaget ordentligt.
Idag har jag sovit till 10.45, med diverse avbrott som vanligt.
Katt hungrig, katt kelsjuk, katt hungrig, katt vill gå ut etc.
Tror jag suttit på den kalla kökstolen åtminstone två gånger inatt och tittat på när Prinsen knaprat torrfoder.
Han har lite divafasoner för sej...kanske.
Eller så är det bara jag som är dum i huvudet.

Idag verkar det vara en TRD-dag för Rolf. För er nya läsare så betyder TRD= Tysta Rolf Dagen.
En sådan dag då han inte säger något alls, bara muttrar, stånkar och ruskar på huvudet.
Han verkar lite låg idag, börjar väl inse den bistra sanningen att sjukskrivningen lider mot sitt slut.

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Ett varv till sopstationen blir det iaf, jippie vad roligt!
Erika åkte precis iväg och jobbade och Emilie slutar strax på Slottet. Hoppas hon kommer hem en sväng och hälsar på sin lilla mamma innan hon åker till pojkvännen.


1 kommentar:

  1. Ja du, jag fattar inte att du orkar att gå upp och sätta dig på en köksstol mitt i natten bara för att Gustav vill ha sällskap när han äter. Du är en beundransvärd matte.

    SvaraRadera