5 augusti 2010

Snorgodis!



Så var denna dag till ända. Det har varit en bra dag innehållandes både en glad make och intressant utflykt.
Dagens enda felkörning ägde rum redan i Bålsta. Rolf satt och sa att vi tar väl gamla vägen det är så tråkigt att åka på motorvägen.
Jamenvisst, sa jag samtidigt som jag märker att vi är på motorvägspåfarten mot Stockholm.
Nu blev det fel sa jag. Märkte det sa den förvirrade chauffören. Men det löste sej med en extarunda till Draget och så på rätt köl igen. Hahaha!

På vägen hem stannade vi efter rejäl övertalning i Hummelsta och köpte godis.
Jag skyllde på Emilie och sa nåt om att hon gillar godis, och han gick till slut på det.

Men vi höll på att vända innan vi gick in. Tre vuxna karlar stod nämligen och urinerade (pissade, på ren svenska!) precis vid parkeringen.
Trevligt, muttrade Rolf sen ska dom in och plocka godis med piss på händerna.
Tyckte faktiskt också att det var lite halväckligt.
Sen precis utanför entrédörren så kommer en dam ut och nyser rätt ut i luften, så det stänkte........då vände Rolf och gick till bilen igen!

Han ångrade sej och vi gick in. Tog varsin slev i lådan märkt "Rena slevar" och började plocka.........då,då,då ser vi en liten flicka som står och vrålhostar rätt ut över godislådorna.

Vi betalade snabbt och utgick!

När vi kom hem hade sötnosarna, ni vet mina gästkockar lagat middag till oss igen.
Så rart och snällt!
Idag bjöds det på fyllda lövbiffar, klyftpotatis, champinjoner stekta i vitlök och annat gott, vitlöksbröd och sallad.

Oj, så gott!

Vi åt lösgodis med lite stänk av både det ena och det andra till efterrätt.

Undrar vem som blir sjuk först?

Nu har Emilie och Jogge åkt hem till Jogge. Imorgon ska dom åka till Micke och Mino i Borås.
Jag och maken ska väl kanske på andra äventyr....vem vet?
Eller det blir nog inte så upphetsande, jag måste vila inför helgens nattjobb.
Tre nätter till semester!!!!!!







2 kommentarer:

  1. Lite skit rensar magen hehe.
    Det er nestan så man längtar till jobbet..dvs jag längtar efter dina goda skämt :-).
    Äntligen er det dags för deg att ta semester, det er minsann på tiden. :-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja lite halväckligt med smågodis som man plockar själv. Men så är det nog på de flesta ställen att fingrarna som plockar varit både på det ena och det andra stället. Men det man inte vet mår man inte dåligt av och lite skit rensar magen, eller hur???

    SvaraRadera