8 augusti 2010

Bingo!

I natt hade jag tur, drog högvinsten kan man säga!
Kvällen började med att jag 20.25 kom till jobbet och möttes av en kvällssjuksköterska som lite lätt irriterat berättade att en av mina arbetskollegor, en sommarvikarie hade ringt sej sjuk precis.
Typ 20 minuter innan hon skulle börja!
Bingo!

Jag fick förtroendet att försöka ringa in någon ersättare. Satte omedelbart igång med fiskandet av en villig vikarie som hade lust att kasta sej ut och börja arbeta.
Nappade dåligt kan jag säga, alla vikarier hade denna lördagskväll bestämt sej att sysselsätta sej med betydligt roligare saker än att jobba.
Klokt av dom!
Skulle jag också gjort.

Då gick jag in på plan B, inbeordring av ordinarie personal. Kul grej!
Ingen svarade där heller trots att jag inte ringde från jobbtelefonen utan min egen halvrackliga mobil.
Men det är klart, när jag kom till Magnus på listan så svarade han på 3 signaler och....JA han ville jobba med mej!
Tror jag det! Det blev som ett Kinderägg för Mangeboy, två överraskninger i ett. Dels att jobba med mej och sen är det mycket bra betalt att bli inbeordrad på en helgnatt!

En sån karl-det är tur att vi har´n!

Så inatt har det varit en bra natt. Sista natten med Magnus för min del, eftersom jag efter semestern flyttar till det andra privatägda huset. Men vi kommer förstås ses som vanligt!

Nu ska jag hoppa i säng. Är lite lagom trött så jag kommer säkert sova iaf till 13.00.


Vet ni........ nu är det bara en natt kvar till semestern.......najs!

1 kommentar:

  1. Men vad bra för dig då. Ja kanske inte att behöva beordra in personal. Men att du fick berodra in ngn som du gillar att jobba med.

    SvaraRadera