11 augusti 2010

Tebax nu!


Jag har varit lite osynlig idag, det har ni kanske märkt? Men nu är jag tillbaka och jag säger bara det.....Det är tur att man är kvinna så man kan göra två saker samtidigt!
Sitter nämlig......JA! ! 1-0 till Sverige! Zlatan is back! Jo, jag sa just att jag sitter nämligen i soffan och tittar på Sverige-Skottland samtidigt som jag försöker blogga!

Nu lite om dagens stadstur. Vi åkte alltså bil in till stora staden, parkerade i ett parkeringsgarage och travade en bit till Favoptic på Mäster Samuelsgatan 13.
Vi var ute i god tid så maken hann prova alla bågar minst två gånger.
Efter synundersökningen så blev det mer provning. Han såg nämligen väldigt dåligt lilla maken och behövde två par glasögon och en vit käpp.
Han ser dåligt på långt håll och han ser dåligt på nära håll.
Ett par cyklar till att ha när han kör bil, och ett annat par att ha när han läser!
Så ska ni morsa på honom så håll er på lagom avstånd, då finns det en liten chans att han ser er!
Han hittade iaf två par som han gillade. Tur att Favoptic är billiga! Två par cyklar är annars inte kul att betala!

Efter besöket hos optikern så blev det ett snabbt besök på Subway på Malmskillnadsgatan. Varsin macka på 15 cm och en flaska juice sen så hade blodsockret sakta letat sej upp en bit över fotknölarna.

Vi travade sen tillbaka till P-huset och betalade 130:-!!! spänn för att få åka hem igen.
Borta bra men hemma bäst, idag tyckte jag det var rörigt och jobbigt i stan. Tur att man bor på landet, skulle nog inte orka att bo i stan....inte Gustav heller!

Annars i kväll har vi grillat lite grisarsle och sen kom Ingrid och Micke på fika och ett litet glas vitt.
Pojkarna drack öl.

Nu koncentrerar vi oss på fotbollen ett tag!



2 kommentarer:

  1. haha grisarsle de var kul!

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande att få se glasögonen som maken köpte då. Men det kanske inte går förstår då du säger att han inte vill vara med på bild så ofta.

    SvaraRadera