5 augusti 2010

Roligare bilder.....


Efter det hemska besöket på Volvo, avdelningen frontalkraschade KF-bilar så åkte vi till det gyllene M:et i Örebro.
Vi åt varsin onyttig meny som inte var så himla gott faktiskt. Jag gnäller sällan men min hamburgare var dränkt i ketchup och pommes fritesen var på tok för salta.
Men att gnälla är inte min melodi så jag åt och var glad.


Den här fågeln satt hela tiden på behörigt avstånd och tittade på oss. Jag gillar inte fåglar men den här var det något speciellt med.....tror faktiskt det var någon jag kände.
Herregud, vad jag svamlar nu tycker ni säkert......men det var något med den här fågeln. Vet inte vad!

På hemvägen så svängde vi av vid Hallstahammar. Stannade vid Åsby-Skantzen slussen vid Strömsholms kanal.
Där har man slussat en gång i tiden och fått blåsor i händerna. Inte en enda båt i kanalen!


Vi fikade på Elias Café. Ett trevligt fik i ett gammalt torp. Billigt var det också. Efter en stund kom jag på att denne Elias hade ett fik i Bro Centrum för ett par år sen.
Märkligt sammanträffande att just han äger fiket där vi valde att fika idag.


Här en smygbild på Rolf när han spanar efter slussande båtar i kanalen........inte en båt sikte!



2 kommentarer:

  1. Va sjutton det som är så kul att se på båtar som slussar.

    SvaraRadera
  2. Åh, Elias café i Bro centrum.. Det var längesen! Gamla goda tider ;)

    SvaraRadera