23 augusti 2010

Utflykt med flickebarnen

Klockan 11.45 hoppade vi och 27 st andra lokala byfånar i allehanda storlekar, färg och form på pendeltåget mot Stockholm.
Resan gick utomordentligt och vi landade helskinnade på Stockholms central cirka 12.19.

Första stopp var Åhlens där vi klämde på lite almanackor och annat skoj.
(Ja, Magnus! Det heter almanackor!)
Sen begav vi oss till det mycket trevliga Lagerhaus. Emilie, min shoppinggalna dotter hittade en passande mugg, där det stod "I love shopping". Hon handlade den inte, men det fanns väldigt mycket roliga saker i den affären. Men nej, vi kom ut tomhämta.

Nu började det suga i dom små Pettssonska magarna. Lite foccacia med en mellanlatte satte som en smäck!
På Waynes passade vi även på att gratiskissa.

Erika, min hårt arbetande snabbköpskassörska slutade i dag kl: 14.00.
"Kom och fika och ät glass med oss!" bönade Emilie i telefonen.
Och visst! Lillasyster kom mer än gärna.
Här väntar vi på Hötorget på att världens bästa Erika ska komma.
Kantarellerna var det rea på idag, endast 9:- /hekto.
Men vi köpte hallon istället. Det blir gott till vaniljglassen ikväll.

Nu har Erika kommit och vi bladade till Gallerian och Montis.
Där har dom äkta italiensk gelato (glass) och gott kaffe.

På väg hem efter en lyckad dag i stora staden. Lite suddig bild och jag ber om ursäkt för det.
Nu matdags! Våran proffskock är hitkommenderad även idag.
Pasta! Kan ni tänka er.....?PASTA!
Jag ska få äta pasta!
Smaklig spis!






1 kommentar:

  1. Jag gillar också Lagerhaus. De har hur mycket kul saker som helst, ha ha.

    SvaraRadera