25 augusti 2010

Skit, piss elvakaffe!

I dag vaknade jag upp med en rygg som inte var utav denna värld.
Jag skyller på sängen, inköpt någongång på den tiden då Tage Erlander var statsminister skulle jag tro!

När jag blir rik ska jag köpa nya sängar! Och det kommer dröja. Idag fick maken sitt lilla bidrag från Försäkringskassan, jag höll på att börja gråta!
Det är då fan vad dålig ersättning, 10000:- mindre på kontot i rena pengar.

Jag har därför idag tillbringat dagen med telefonluren i örat och ringt runt allehanda försäkringsbolag för att se om det fanns något att hämta.
Icke!
  • Min s.k försäkring genom facket gav inget, har inte Rolf som medförsäkrad. Klantigt kan tyckas. Jag däremot får efter 1 års sjukskrivning 1500:-/månad.
  • Hemförsäkringen ger inget, där skulle man vart smart nog tidigare i livet och valt massa tilläggsförsäkringar. Vi har som tillägg olycksfall, husbock m.fl. Inte inkomstförsäkringar för långtidssjukskrivning. Det fanns inte ens, bara en som täcker minskad inkomst vid arbetslöshet.
  • Rolfs försäkring genom Byggnads ger inget, därför att hans arbetsgivare inte är kollektivansluten. Han får enbart om han blir arbetslös inte för en planerad operation.
  • Ett litet halmstrå är att BLT har sina anställda försäkrade och där kan finnas något att bli lite glad över. Papper på väg med snigelposten. Spännande....
Så!

Då har jag gnällt klart. Och till er som tycker att "Herregud, det där skulle hon väl kollat upp innan operationen!" vill jag säga:
Eftersom jag inte hade den blekaste aning om att Försäkringskassan har ett s.k tak så tänkte jag, att 80 % det funkar ju.
Men som sagt det bidde inga 80 % utan cirka 62 % av inkomsten!

Tack för kaffet!

Annars så har jag väl inte gjort så mycket mer idag. Pratat med Emilie, gosat med Gustav, blivit glad för Erikas skull.
I kväll ska jag på nattmöte på mitt arbete, Ska bli kul att få träffa alla igen och spännande att höra vad som kommer att hända nu när Attendo tar över.

Hej på en stund!


3 kommentarer:

  1. Jag vet hur det är med att vakna med ryggont. Inte kul alls. Hoppas du vinner på LOTTO så du kan införskaffa nya sängar.

    SvaraRadera
  2. Hmmm....det går utför med Svedala. Bäst att hålla sig på benen är väl slutsatsen =/

    SvaraRadera
  3. Ja, eller skaffa sej en bra försäkring som täcker allt detta !

    SvaraRadera