23 augusti 2010

Italienskt idag med!























Så kom då våran privata gästkock. Direkt från sitt ordinarie arbete som ger en del pensionspoäng till detta andra arbete som inte ger ett dugg. Jo, det är klart! Det ger god, vällagad mat, trevligt sällskap i form av urtrevliga svärföräldrar och söt flickvän m.m och det är mycket värt!

Idag lagade Jogge med hjälp av Emilie en supergod köttfärssås som han blandade med tagliatelle. Parmesan i massor och en härligt krispig sallad till, sen var man i himlen igen!
Lilla maken som inte är så förtjust i sån här "modern spaghetti" fick en kastrull med Kungsörnens Idealmakaroner.
Han var nöjd! Och vi med, som alltid.

Jag tog med glädje hand om disken, proppmätt förstås.

Sen försvann sötnosarna till en annan del av Bro.
Vi bänkade oss framför Tv´n med Hötorgets numera lite mosiga hallon och vaniljglass på en tallrik.
Vi tittade på nypremiären av Fångarna på fortet. 13 år sen sist men minst lika bra, Gunde och Agneta är det perfekta programledarparet.
Programmet var mycket bra. Kunde t.o.m en gåta och knäckte lösenordet direkt. Kanske inte var så himla svårt. Eller så är det jag som är jäkligt smart!
Tror på det sistnämnda......

Hallonen var iaf maskfria och mycket goda.

Nu ska jag strax sova!
Va!!!! Undrar ni med hakorna till naveln!

Jag ska nämligen ut och åka väldigt tidigt i morgon bitti. Klockan 03.30 ska jag skjutsa ungdomarna på 32:an till Arlanda.
Dom lyckosarna ska till Zakynthos och lata sej litegrann.
Erika har skrivit en lapp med lite tips på bra restauranger och annat bra-att-veta.
Hon var ju där för inte så länge sedan.

Så då tar väl jag och grottar ner mej i luslådan en stund!

Godnatt mina vänner!


1 kommentar:

  1. Även ikväll ser maten delikat ut. Men du är Roffe inte lite väl lättlurad som går på att äta vanliga makaroner istället för Tagliatelle. Det är ju för tusan samma smet. Jag hoppas du inte försover dig inatt nu då, ha ha-

    SvaraRadera