30 augusti 2010

Mot vackra Skåne.....

Hola Amigos!

Jag börjar redan så här på morgonen och briljera på språk jag inte kan.
Ikväll ska jag ju kunna förstå en hel del för mej okända språk som t.ex dialekten skånska, arabiska, persiska (eller iranska som en rar vän till mej trodde det hette).
Visar en en prislista tagen vid den lokala falafelkiosen i Rosengårds centrum. Där åt vi förra året och det var mycket gott och billigt! Se själva!
Jag tror vi smackade till med en 15:-ers och den var både saftig, god och dryg.

Vi har nu packat klart. Min påse var lättpackat, jag gillar att resa lätt. Tandborste, lite ombyte och ett glatt humör väger inte speciellt mycket.
Emilies packning är lite tyngre.
Kommer bli stor plats i hallen nu när 18 par skor och 5 jackor försvinner för att inte tala om väskantalet.

Snäll som hon är fick jag ärva/ta över en utav väskorna. Bild senare, men jag tror den är inhandlad i mitt favoritland förra sommaren.
Kanske lite för chic, klatschig och modern för mej damen i 50-års åldern som vägrar bli vuxen klädd i gympaskor och urhäftiga solbrillor från Statoil, men någongång kanske även jag blir vuxen och köper mej klänning, trenchcoat och 0ch ett par fina pumps.
Då jävlar vad snygg jag kommer vara med den väskan som accessoar.
Om den dagen kommer att infinna sej så lovar jag att bild visas i bloggen, om jag ens bloggar då!

Vi ska strax påbörja resan men först så ville Emilie pussa på Jogge en sista gång den här månaden.
Han har lunch klockan 11.00 och ilar hit med plutande mun för att ta ytterligare ett förväl.
Jobbigt det där att vara 70 mil ifrån varandra. Det skulle jag också tycka, åtminstone dom första 14 dagarna.

Kan glädja er med att det kanske blir någon bloggning under resans gång, denna gång via Emilies dator.
Min rara Mac stänger jag nu ner och packar ihop.

Ha en trevlig dag nu mina amigos!
Mot Malmö!

1 kommentar:

  1. Kör försiktigt o ha det riktigt mysigt i mitt "hemlandskap" och i din dotters kära Rosengaard nu... Kram på re!!!/ Mia

    SvaraRadera