24 augusti 2010

Tisdag hela dagen


Tänk vad kul med lite skoj i sin statusuppdatering på FB. Jag skrev i natt klockan 03.00 att var på väg till Arlanda och tänkte åka på semester.
Inte riktigt sant utan mer ett önsketänkande. Men två av mina kollegor önskade mej en skön semester och var nyfikna på vart jag skulle....hihi.
Nu var det ju så att jag skjutsade Malin och Hampus, det var dom som skulle på lite välförtjänt semester.
Underbart väder var det iaf i morse. 12 grader och hällregn. Det var skönt att lägga sej och somna om ett par timmar när jag kom hem vid 04.45.
Gustav sov vid mina fötter. Han har slagits i natt med, och nu på förmiddagen också.
Måste vara något nytt kattskrälle som flyttat in på gatan. Och som Gustav måste sätta på plats!

Pratade med bästa ssk Anne för ett tag sen. Stackaren har lunginflammation och mår inget vidare.
Det är inte det minsta kul att ha det, vet jag själv av erfarenhet. Man orkar ingenting!

Krya på dej nu Anne, så får vi fika en annan dag!

Idag ska jag inte förta mej på något sätt. Lite småärenden hittan och dittan. Lite fika och lite inkentinken.
Lilla maken är på utflykt med sin syster Lotta till.....håll i er....IKEA!
Frivilligt! Han ska komma med god råd och hurrarop inför Lottas renovering av kök här framöver.
Bra Lotta!
Roa din bror, han behöver det. För att inte tala om mej, jag har sagt det förut och jag säger det igen....ENSAMTID är guld värt någongång då och då.
Nu är det ju inte så att jag inte gillar att umgås med lilla maken, men 24 timmar/dygn sen 18 maj kan var lite i det mäktigaste laget!

Nej, vad säger ni?? Lite kaffe på det här sen är man på banan igen!


4 kommentarer:

  1. Brr 12 grader och hällregn, Det låter inte för skönt. Hoppas i alla fall att ni får några fina dagar igen.

    SvaraRadera
  2. Hmmmm.....börjar och fundera på om det går ngn smittsam lunginflammation här i våra krokar. Detta är den fjärde lunginfl som jag hör om på en dryg vecka. Lite märkligt och ovanligt...eller?

    SvaraRadera
  3. Ja, det verkar underligt. Säkert något smittsamt. Bäst att akta sej!

    SvaraRadera
  4. Takk for koslig pratestund på tlf. Ussh da, kan det va nån smittsam lunginfl. jag har fått. hmm mycoplasma e jo smittsamt,da blir det rena epidemien..
    Känner meg lite bättre idag iallefall :-), men hostar som en galning...ont i revbenen :-(

    Kram

    SvaraRadera