18 augusti 2010

Goddagens


Klockan 13.45 var det då dags för lilla maken att tjata till sej ytterligare två veckors sjukskrivning.
Herregud, denna vårdcentral! Jag är glad att jag är frisk!
Satt i väntrummet och spana på lokala byfånar med rökhosta medans maken var hos en indisk doktor som knappt kunde svenska.
"Kan du röra på benet?" "Kan du gå på benet?" "Har du ont på benet?" "Aha, två veckor blir bra!"

Sen åkte vi till Bålsta. Köpte linser till Erika och fikade på fiket där i mitten av centrumet.
En räkmacka till Rolf som han tyckte var i minsta lagret och en foccacia till mej.
Sen förstås lite kaffe. Jag tog en.....latte! Rätt gissat.....

Apoteket besökte vi med mätta magar. Rolf hämtade ut sina droger och jag mina.
Vi handlade lite på Ica också, middagsmat spare ribs. Rolf favorit. Potatis till lyckades jag omvandla till pommes.
Jag vill inte ha mer potatis nu!
Ja, jag vet...pommes ÄR potatis men inte samma lika, kokt typ.

Sen köpte vi kronärtskockor. Har aldrig ätit det men det ska ju vara vansinnigt gott.
Så nu kokar dom små kockorna på spisen.
Sen doppa i smält smör.....mmm nyttigt värre!

När vi kom hem så hade Emilie kommit från arbetet. Hon har ont i sina små fossingarna. Så mamma idgade lite fotmassage på dom små 36:orna.
Tänk en sån snäll mamma hon har!

Gick en sväng ner till 36:an också. Lånade lite filmer av Malin och Hampus. Finns ju inget att se på TV, så lite film i kväll blir perfekt.



1 kommentar:

  1. Men hallå hallå. Ginstvägen 32 menar du väl???? Ha ha.

    SvaraRadera