9 augusti 2010

Semester fortfarande









Denna dagen har varit en bra dag! Än så länge iaf.
Sov lite lagom länge till 13.30 då hörde jag Emilie i köket och gick då upp.

Rolf hade en sen tid hos sjukgymnasten idag så han hade precis lämnat byggnaden.

Emilie var bara hemma en snabbis innan Jogge hämtade henne klockan 16.00.

























Jag hann slumra till en stund på schäslongen innan Rolf kom hem från sin gymnastik.

Han var hungrig och jag med för den delen.

Lite spontant och improviserat åkte vi till Sigtuna för att dinera ute på Våfflan.
Varsin god tunnbrödsrulle beställdes av det lite lätt förvirrade flickebarnet i kassan.

Jag tog en Taxirulle, innehållandes strimlade taxichaufförer, lädersäten och steppsallad.
Rolf tog en Rostbiffrulle som bl.a innehöll rostbiff.

Försvinnande gott och billigt!

Det var inte direkt fullsatt på Våfflan idag. Det var vi, två långväga gäster från Bro och en lokal byfåne som hängde i baren.
Ja, sen förstås ett 50-tal talgoxar som flaxa omkring oss tillsammans med Sigtunas alla getingar!
Efter det kulinariska mästerverket så var det dags för det obligatoriska båttittande. Så himla intressant, jag har sett dom där jäkla båtarna 150 ggr nu!

Efter att ha blängt på båtar en halvtimme var det då dags att fira min semester, och det rejält.
Jag köpte mej en mjukglass!

Magiskt gott, och den försvann i ett nafs ungefär samtidigt som det kom ett busslast med italienska turister som riktigt vällde fram till glasskiosken och köpte allt och lite till!

Nu är vi hemma igen, blir lite tv-tittande ikväll kan jag tro. Rolf hatobjekt nummer 1 alla kategorier Lotta Engberg sjunger allsång kl. 20.00. Det ska vi nog se, hihi....



2 kommentarer:

  1. Låter ju som en riktigt bra början på semestern.

    SvaraRadera
  2. är det en förlovningsring på Emilies vänstra finger eller är det en synvilla???

    SvaraRadera