19 augusti 2010

Ursäkta mej!


Förlåt!
Som ni kanske har märkt så har jag tagit ut lite inarbetad komp.
Att ni fått vänta så här länge på första inlägget idag beror på:
  1. Sovit hårt till 10.30
  2. Ont i huvudet
  3. Grinig man
  4. Oväntat kaffefrämmande, alltid kul
  5. Emilie lånat min data
  6. Städat ur min gamla kökssoffa. Maken tjatat hela sommaren
Nu har jag skyllt i från mej. Men så var den bistra sanningen.

Kökssoffa? Undrar ni säkert vad jag menar med det.
Innan vi renoverade nedervåningen inklusive köket så hade jag ärvt min mormors gamla kökssoffa.
Jag älskar den men tyvärr så passade den inte eller för den delen fick den inte plats i vårt nya kök.
Men jag vägrar göra mej av med den!
Min mamma och pappa har till bringat många mysiga stunder i den som nykära. Och jag vet att min pappa har sagt att jag blev till i den.
Kanske ett skämt från min söta pappa men just därför skulle jag aldrig göra mej av med den.
Den tillhör släkten!

Soffan har fått stå i garaget sen renoveringen började, men nu har lilla maken fått eld i baken och ska städa garaget och då står den plötsligt i vägen.

Jag har haft allt mitt julpynt i den. Jättebra förvaring, bara att lyfta på locket och lägga ner.

Det är alltså det jag har sorterat nu.
För soffan ska in och det går inte att bära med "en massa skit i" om man talar Rolfspråk.
Vi ställer den på övervåningen så länge. Där har vi inga möbler eftersom det så småningom ska renoveras där också.

I övrigt har jag inte gjort något mer idag.
Erika åkte precis till jobbet och Emilie börjar 16.00 på Lejondal.

Måste tillrättalägga vissa saker i tidigare inlägg.
Självklart bor Malin och Hampus på 32:an, inget annat.
Och den lilla vinhistorien är inget som jag hittat på om ni nu skulle tro det. Utan den hittade jag på Bittes kylskåpsdörr i somras.


1 kommentar:

  1. Såklart att du inte ska göra dig av med kökssoffan. Du får väl planera övervåningen efter den??

    SvaraRadera