24 augusti 2010

Bålsta t.o.r


Erika och jag förlustade oss på egen hand idag. Vi hade ett ärende till Bålsta. Erikas linser skulle hämtas.
Tänk att vi alltid blir fikasugna när vi kommer till denna grannkommun med så många trevliga fikaställen.
I Bro har vi inte ett enda fikaställe som man kan sitta på utan att bli betraktad som en alkoholiserad rökmorsa.

Idag valde vi Åbergs Museum. Erika har inte fått smakat på deras ljuvliga räkmacka än eftersom vi passat på att åka dit när hon jobbat.
Hög tid för Åbergs räkmacka med andra ord!
Jag själv valde deras supergoda caesarsallad trots att det bara var 2 timmar sen frukosten svaldes.
Men herregud, man vet aldrig när man får mat nästa gång!

Ser ni bilden på min latte? Med mjölken formad till en Musse Pigg, så fint!

Tyvärr glömde jag kameran hemma så jag fick ta dessa lite sämre bilder med mobilen.

Nu sitter jag här och ser på när min hypereffektiva make rullar köttbullar. Ja, ni hörde rätt!
RULLAR KÖTTBULLAR!

Asså, allvarligt gör någon det år 2010? Mamma Scan då? Ska hon bli arbetslös nu och börja stämpla?

I morgon kommer han säkert slakta en gris också....



3 kommentarer:

  1. Ha ha tror nog inte att mamma Scan blir arbetslös för att Roffe rullar köttbullar. Vilken fin latte du fick. Måste nästan vara svärt att dricka upp den och förstöra den fina Mussen.

    SvaraRadera
  2. Åh va gott allt lät ! Ska vi ta en fika där någon dag ??? <3

    SvaraRadera
  3. Hej Ewa! Kul att läsa dina kommentarer om maten hos oss. Glad att du är nöjd. Välkommen tillbaka. Ps. Bli ett fan på facebook ds.

    SvaraRadera