22 augusti 2010

Härlig söndag




I dag har det vart en bra dag. Erika skulle börja jobba klockan 15.00 och då skjutsade jag henne.
Hon var lite trött och behövde all sömn som fanns.

När jag kom hem så hade mina supereffektiva gästkockar precis kommit från Willys.
När dom packade upp varorna började jag ana att denna middag inte skulle gå av för hackor!

Medans dom stökade runt i köket och gjorde marinader, potatisgratäng och annat mums så hade jag sparkat igång Emilies gamla bärbara dator.
Ni vet den som jag hade innan jag köpte mitt älskade skötebarn Mac booken.
Den datorn lever sitt eget lilla liv och är som ett smärre tröskverk.
Anledningen att jag ville ha igång pisset var att jag har massvis med bilder i den.
Nu har jag suttit och lagt över alla mina s.k gamla bloggbilder och annat skoj på ett USB-minne.
Har ni riktig tur så kommer jag ösa över er gamla bilder på allt möjligt och gud och hans moster!

Jag vet att ni riktigt längtar tills dess!

När middagen var klar satte vi oss och började äta av allt det goda. Gästkockarna hade köpt en pichana, det är någon slags del på lilla kossan. Tror ytterlår eller typ rumpstek.
Har sett det ligga i affärerna men aldrig vågat prova.
Men så gott det var!
Jogge hade skurit pichanian i skivor och sedan gjort en himmelsk marinad.
Sen grillades dom som vanliga biffar på grillen.
Marinerade champinjoner och paprikor stekta i en mycket trevlig sky serverades till samt Emilies smarriga potatisgratäng.

Allt var så himla gott! Pichanan var otrolig mör och god. Synd att man inte vågat testa den tidigare, men väldigt god och dessutom billigt kilopris. Bara 69:-/kilot!

Väl värt att prova gott folk!

Nu har det plötsligt blivit kväll igen. Tror det blir lite tv-tittande senare. På Kanal 5 visas klockan 21.00 Tatuerad torso, en svensk film som vi hyrde en gång för ett tag sen. Den var riktigt bra vill jag minnas. Lite halvblodig.... så det blir väl att sitta med kudden framför lilla fejset!



1 kommentar:

  1. Oj Oj Oj vilken god söndagsmiddag. Själv åt vi varsin räkmacka med goda räkor från IKEA.

    SvaraRadera