15 augusti 2010

Skönsöndag


Den här söndagen har varit precis så som jag gillar. Lugn, behaglig och stillsam utan en massa måsten.
Erika åkte i väg till en vän för lite god brunch. Emilie och Jogge kom hem och vi åt en lite sen frukost tillsammans. Det var rester sen igår: kräftor, brieost, paj och annat mums.
Ganska nyttig frukost eller?
Anna Skipper skulle säkert hoppa jämfota i extas, eller inte?!

Maken har jag inte hört något från. Jag är lite orolig att han kommer hem drunken!

Annars så har jag pratat i 1 timme, 24 minuter och 17 sekunder med min gamla barndomsvän Ingrid.
Vi brukar prata med varandra en till två gånger per år. Då gäller det att få med allt så därav den långa telefontiden.

I morgon så är det något roligt som händer!

I veckan fick jag en vänförfrågan på FB av en annan gammal klasskamrat som jag inte haft någon som helst kontakt med sedan vi slutade 9:an juni 1976.
Hon heter Monica och bor sen lääänge i Spanien. Nu var hon i Sverige och ville träffas.
Så nu har jag styrt upp en liten träff så här drygt 34 år sen sist.
Det kommer vara Monica, jag, Rosie, Ann, Annika och Ingrid. Vi ska träffas i Jakobsberg i morgon kväll för lite restaurangbesök och samtidigt prata minnen hela kvällen lång.
Ja, så himla länge blir det inte för jag upptäckte att restaurangen stänger 22.00.

Kan bli spännande att höra vad alla gör nu för tiden.

Ja, men då så, då blev det inte roligare än så här!



1 kommentar:

  1. Åhh vad kul med träffen. Om ni har mycket att prata om och restaurangen stänger får ni väl fortsätta ngn annanstans då, eller hur???

    SvaraRadera