30 augusti 2010

Dagens roadtrip till Malmö

Lite mobilbloggning blev det fram till Jönköping. Men sen var det chaufförsbyte och då fick jag snällt hålla händerna 10 i 2 på ratten och inte hålla på att leka med mobilen.
Jag blev varm i hjärtat när vi klev in på Mc Donalds i Jönköping. Inte bara för att det även spelades Lady Gaga här i högtalarna utan för att det arbetade en kille där med Downs Syndrom.
Han torkade bord, sopade, tog hand om överfulla brickor med skräp m.m.
Tror jag aldrig varit på en hamburgerrestaurang med så välstädade bord och stolar!
Fantastiskt!

Med en snittfart på 120 km/timmen åkte vi om det mesta. Här en lastbil fullproppad med tandpetare till trollen.
Min pappa sa alltid så när jag var liten, att timmerbilarna körde tandpetare till trollen. Har trott på det länge men nu har jag förstått bättre.

Emilie som stämplat ut för dagen som chaufför drog snabbt fram datorn för att surfa. Men täckningen med det mobila bredbandet var inte på topp så den packades ner strax igen.
Lagom i Markaryd så passade damen på att ta sej en liten powernap på ca 5 minuter.
Jag erbjöd mej att vi skulle besöka Leklandet, Älglandet, Älgsafarit, Godisflygplanet, Gotteboet och till sist High Chaparall som vi alla passerade under resans gång, men Emilie avböjde vänligt men bestämt.
Tyckte väl ändå att High Chaparall vore en bra idé, där kunde vi inhandla varsitt gevär.
Kan kanske vara bra att ha när man rör sej i Malmötrakterna.


Sedan blev det lite bilder med varierat resultat med min kamera.
Framåt Åstorp hade vi ledsnat på Lady Gagas ylande i högtalarna då plockade hon fram det tunga artelleriet ur handsfacket, en hel hög med gamla illegalt brända cd-skivor.
Och nu blev det fart i bilen. Lite schlager med Bl.a Charlotte Perrelli, Måns, Emd och Agnes gjorde att det helt plötsligt gick väldigt fort fram!

En vacker regnbåge följde med oss en bra bit!

Exakt 7 timmar inklusive en snabb svullunch på 20 minuter senare så var vid framme.
Thomsons väg i Malmö, nu är Emilie hemma igen!

Vi åkte direkt efter vi lassat ur packningen till Willys för att fylla på förråden i studentlägenheten som nu gapar tomma efter hela sommarens frånvaro av student.

Lite bra att ha grejor. I vagnen stoppades bl.a pasta, tonfisk, makrill, toapapper, flingor, kyckling, schampo, frukt, bröd m.m.

Sen gällde det att få plats med allt i den minimala kyl och frysen också.

Vi har iaf haft en trevlig resdag tillsammans. Och jag kan lätt konstatera att:
  • Det är roligt att åka bil
  • Sverige är vackert, dock något platt nedåt landet
  • Vissa bilförare kör som arslen
  • Tyskarna är på väg åt rätt håll nu, semestern verkar gå mot sitt slut
  • Clions mugghållare inte utformade efter Mc Donalds kaffemuggar
  • Till min glädje endast 10 djur mosade mellan Bro- Malmö som vi såg
  • Husbilar verkar kul
  • Väldigt mycket levande djur längs vägen, kossor, får, hästar bl.a
  • Det är ovant att blogga på en rosa mini-pc






2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för utförligt repotage om en dag genom Sverige. Ni ser ju ut att ha haft en riktigt trevlig resa.

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft en toppen resa genom sweden mor och dotter tänk va härligt

    SvaraRadera