20 augusti 2010

Vi ska äta lis!


Det gick alldeles för snabbt att laga Lottas hästtransport!
Hann ju inte mer än att luta mej tillbaka så stod dom i farstun igen. Var det verkligen inget värre fel?

Nu har jag varit i Bålsta och handlat lite. På systemet var det lite folk, märkligt jag tycker det alltid är fullt med människor där.
Jag visste vad jag skulle ha! Hade siktet inställt på vårat traditionella Diggiloo-vin, Tania bara 8,5 %, lättdrucket och alldeles förfärligt gott.
Köpte på en dunk, vi är 3 personer. Undrar om det blir något över.

Lite ost, kex och en svulstig räkbomb slank ner i vagnen på Ica.
Hoppas nu bara vädret blir bra i morgon. Picknicka i regn gjorde vi förra Diggiloo, och det var inte speciellt upphetsande.

Maken har tagit sej i kragen och klippt arslet! Haha, jag menar klippt häcken förstås.
Bra jobbat!

Snart ska jag börja med maten. I dag blir det Antons kycklinggryta, ett recept ur Allt om mat.
Det ska serveras ris till. Ris har vi inte sen i maj! Jag längtar och Erika med.
Rolf däremot kommer bli lite lätt grinig, han gillar inte ris heller. Och inte kycklingfile .
Alla maträtter på jorden ska intagas med potatis tycker han.
Urk, säger jag!

Nu ska jag säga farväl till Emilie och Jogge.

2 kommentarer:

  1. Det är ett släktdrag , vår far gillar inte heller ris, myrägg, säger han. Inte heller kyckling..... Lotta

    SvaraRadera
  2. Herregud här hemma har vi nog inte ätit kokt potatis sen i maj, ha ha. Här går vi runt på pasta och ris.

    SvaraRadera