12 augusti 2010

Gokväll


Gokväll mina kompisar!

Vilket väder vi haft idag! Riktigt varmt och mysigt. Svetten rinner lite överallt på kroppen.
I kväll har jag varit en stund hos Bitte och Torsten. Fick smaka på hennes mycket goda kaffe i den relativt nyinköpta Nespressomaskinen.
Så gott!
Tiggde till mej påtår också. Vi satt ute på altanen där temperaturen var mycket behaglig på kvällskvisten. Vi åt Alladin chokladhjärtan till, men bara två var sen var asken slut.
Torsten hängde med tanterna, låg på sidan i en egen stol och myste när jag kliade hakan.
Sen gick han med mej ända till bilen, lilla Plutten.

Nu undrar ni säkert: VA!? Åkte kvinnan bil dom få hundra meterna till Bitte??
Japp, det gjorde jag! Hade faktiskt bilen fullproppad med saker som jag lånade till min lilla fest och slarvigt nog inte lämnat tillbaka.
Lilla ordningsvakten/maken i familjen har gnällt tillräckligt nu att "skiten" inte lämnats tillbaka, så nu var det hög tid!
Detta trots att det knappast stått i vägen eller Bitte behövt det.

Nu har jag vattnat alla blommor, tycker dom såg halvtaskiga ut allihopa.
Vet inte vad jag gjort för fel i sommar med dom, men så här dåliga brukar aldrig Sven-Pelles blommor vara.
Detta var dagen I-landsproblem.

Nu ska jag ta mej lite glass!

Förresten!
Om min vän Ingrid Klaffke läser detta. Kan du höra av dej till mej under helgen. Stora saker på gång på måndagkväll, och jag vill ha dej med!
Har försökt ringa dej utan resultat......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar