27 augusti 2010

Hola amigos!

Har lärt mej lite spanska idag!

Hola amigos!
Å, vad jag gillar att slänga mej vant med utländska fraser..........Boungiorno, hola amigos, ei saa peittää, durch fur gegen ohne um wieder, minolla kaksi lintoa jonka nimi knolli ja totti, an auf hinter in neben uber for und schwizen!
Tror faktiskt jag är ganska språkbegåvad...(läs:ironi)

Vi har inte gjort så mycket mer i kväll än att slappa framför tv´n. Emilie och Jörgen har varit på restaurangbesök på House Wee i Kallhäll.
Nu kom jag på en rolig historia:
"-Hur många gånger har du varit i Sverige?"
"-Kallhäll"

Den var kul!

Nu har vi suttit och bestämt vad som ska bakas till lilla sötnosen Erikas födelsedagskalas på söndag.
Mitt ansvar är pullarna! Saten va he ska bake kanelpullar och vaniljpullar.
Oj, vad jag ska baka.
Eftersom jag är expert på att skjuta upp saker till morgondagen så gör jag även det med pullpaket!
Men kanske främst för att jästen lyser med sin frånvaro.

Rolf sitter i soffan och skrattar! Ett för mej ganska ovanlig beteende. Men tydligen ät det något engelskt ståupparprogram som gör att lilla parveln drar på smilbanden.

Nu ska jag sortera min frimärkssamling!

Hola!


4 kommentarer:

  1. Vi är väl helt knasiga. Men vi hajar inte historien och nu är det mitt i natten så jag kan inte få ngt svar heller. Sjutton också, nu kommer jag ligga hela natten och fundera. Ha ha.

    SvaraRadera
  2. Historien är så dum och med sjuk humor så den är bara så där. Den blir roligare om man säger den med finsk brytning.

    SvaraRadera
  3. Ewa. Jag fattar inte heller! Försöker mig på finskan men lyckas inte riktigt med poängen.. Detta gör mig galen. Huva.
    / Elina

    SvaraRadera
  4. Oki nu har vi pratat "finska" här hemma och vi fattar i alla fall inte. Du får nog ringa på skypen och förklara lite närmare, ha ha.

    SvaraRadera