28 augusti 2010

Lördag och ensam!

I morse vaknade jag exakt klockan 08.38 utav att kaffemaskinen gick för högtryck. Kopp på kopp på kopp trycktes på maskinen.
Vem faen dricker så mycket kaffe nu, undrade jag med kudden fortfarande över huvudet.
Efter en stund hade jag löst kaffemysteriet, det var ju lilla Rolf som höll på att fylla termosen.
Han och Micke skulle just idag åka på rally ända till Uppsala.

Jag gick upp och sa godmorgon med min vänaste morgonstämma.
La även till "du behöver inte komma hem så tidigt" för säkerhets skull.

Sen pratade jag lite med Erika som höll på att göra sej iordning inför dagens arbetspass.
Men vad skulle jag uppe alldeles allena att göra en lördagsmorgon? Jag la mej en liten stund till och lyssnade på tystnaden.
Jag älskar tysnaden!

Ska nu strax bege mej mot affären, behöver handla lite till bullbaket senare.

Konstaterade inatt att hösten verkligen är i bakhaserna nu. Klockan 04.00 var jag upp en sväng för Gustav var hungrig. Medans han knaprade torrfoder tittade jag på termometern och fick en smärre chock....5,6 grader!

Nu kaffedax!



1 kommentar:

  1. Hua det är kallt. Men ni kan ju fortfarande ha en hel del fina varma soliga dagar kvar.

    SvaraRadera